MYS sisteminde Taslak Ödeme Emri Oluşturma

MYS sisteminde Taslak Ödeme Emri Oluşturma



       Bütünleşik Kamu Mali Yönetim Sisteminde mutemet arkadaşların çok işine yarayacak bir uygulama hayata geçti. Bu uygulama küçük ama bir o kadar faydalı olan taslak ödeme emri oluşturma uygulaması. Bu işlem mutemet arkadaşların yapacakları işlemleri yüzde elli oranında kolaylaştıracağı kanaatindeyim. 

          Eski zamanlardan beri mutemetlik yapan arkadaşlar için taslak ödeme emri oluşturma olayı tanıdık gelecektir. Çünkü E-Bütçe kullanmış olan mutemetler taslak ödeme emri oluşturmayı ve sürekli olarak nakit oluşturmak yerine eski oluşturdukları taslakları çağırıp üzerinde çalışmanın keyfini ve kolaylığını yaşamışlardır. Bu kolaylık ve keyif artık MYS sistemine de gelmesinden dolayı mutemetlerin bu konuya sevineceklerini umarak; 

Taslak Öeb nasıl yapılacak onu anlatmaya başlayalım. (Resimleri büyütmek için üzerine tıklayınız.)

MYS üzerinden Harcama tıklandıktan sonra harcama onayını yapıyoruz. 
(Bu süreci pas geçiyorum birçok mutemet zaten bunu yapıyor rutin olarak)


1.Adım 
Harcama Oluşturma

2.Adım 
Harcama Kaydetme



3.Adım
 Ödeme Emri Oluşturma tıkladıktan sonra İleri tıklıyoruz detay işlemlerine geliyoruz.


4.Adım
Detay işlemleri, Hak Sahipliği,Vergi vb işlemleri yaptıktan sonra Kaydet/Güncelle tıklıyoruz. Kaydetme işleminden sonra İşlemler sekmesini tıklıyoruz . Listenin en altında Taslak Öeb ler ekle seçeneğini seçiyoruz. 



5.Adım
Oluşturduğumuz Taslak ödeme emrine isim veriyoruz.




6.Adım
Taslak belgemizi oluşturmuş olduk. bundan sonraki süreçte aynı ödeme türünde tekrar işlem yapacağımız zaman harcama oluşturma sürecini tamamlayıp öeb oluştur sürecine geçince İşlemeler sekmesinden  Taslak Öeb den Al tıklanıp daha önce oluşturulmuş olan taslak öeb seçilir ve üzerinde gerekli değişiklikler yapılarak nakit kesme işlemine devam edilir.






7.Adım
Oluşturmuş olduğumuz Taslak öeb lerini Tanımlamalar sekmesi altında bulabiliriz.



8.Adım
Taslak öeb belgelerinize buradan ulaşabilirsiniz.

9.Adım
Taslak Ödeme Emri belgelerinizi liste halinde Görebilir, Silebilir ve Görüntüleyebilirsiniz.




Kenan YILMAZ
Mutemet / Yazar

Yorum Gönder